צפו • מקלב משיב אש: "היהדות היא לצנינים בעיניהם של נשות הפרובוקציה"

    איתי גדסי No Comments on צפו • מקלב משיב אש: "היהדות היא לצנינים בעיניהם של נשות הפרובוקציה"
    22:55
    05.05.24
    קובי פינקלר No Comments on שלושה לוחמים נפלו באירוע הקשה במעבר כרם שלום

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מהומה במליאה: ח”כ אורי מקלב מ'יהדות התורה' תוקף את אותם ארגונים פרובוקטיבים שעתרו לבג"צ בענין הדלקת נרות ע”י נשים בכותל.

    מקלב תקף ותמה "מדוע המדינה צריכה להתייחס למיעוט הנשים הפרובוקטיביות שממומנות על ידי ארגונים רפורמים שהיהדות היא לצנינים בעיניהם, והנה פתאום כאן נדלק להם הזיק היהודי”. ח”כ רוזין ממרצ מפריעה בקריאות ביניים והיו”ר קורא אותה לסדר.

    הסערה כאמור החלה לאחר שמליאת הכנסת קיימה דיון בעקבות שאילתה שהגישה ח"כ מיכל רוזין בעניין 'הדרת נשים' מטקס הדלקת הנרות הממלכתי בכותל.

    ח"כ רוזין אמרה בדיון כי "לאחר שנודע לי כי בכוונת רב-הכותל למנוע השתתפותן של נשים בטקס הדלקת הנרות בכותל-המערבי, פניתי אליו בבקשה לאפשר עריכת טקס מקביל בעזרת-הנשים. הרב כינה בקשה זו "פרובוקציה" וטרם השיב עליה. מה שמציע רב הכותל זה שהנשים יצפו בטקס מהמרפסת, זה שקול להשלכת הנשים לחלק האחורי של האוטובוס".

    ח"כ אורי מקלב הגיב בחריפות ואמר כי "הציבור החרדי לא משתתף באותם אירועים של הדלקת הנרות כי הם לא מתאימים לצביון שלו, ולמרות שהם נמצאים בזמן הזה בכותל הם שומרים על איפוק. למה המדינה נוהגת ברפיסות אל מול קבוצה כל כך קטנה ביחס למיליונים שמבקרים בכותל?

    מי שהשיב מטעם הממשלה הוא השר יריב לוין שאמר כי "אם באמת עומדים על הרגליים האחוריות באופן דווקני למען חופש הפולחן, זו עמדה לגיטימית אבל אז היא צריכה להיות עקבית ואז הייתי מצפה לראות ח"כ רוזין עומדת בראש המחנה שדורש לאפשר ליהודים לעלות ולהתפלל בהר הבית, אבל שם את מגלה עמדה הרבה יותר קרובה לאחריות הממלכתית של רב הכותל, לכן אני מתקשה להתרשם מהטיעונים הלוהטים על הפגיעה בחופש הפולחן".



    0 תגובות